DAJ SOBIE SZANSĘ NA SZCZĘŚLIWE ŻYCIE

Żyjemy w kraju, w którym liczba pesymistów jest spora. W kraju, w którym ludzie zbyt poważnie traktują zarówno siebie, jak i innych. W kraju, w którym ludzie uwielbiają oceniać, wbijać szpilki lub wmawiać nam, że: NIE DA SIĘ, BEZ SENSU, NIE TAK POWINNO BYĆ. Mnie też się czasem zdarza popłynąć z falą pesymistów i szczerze mówiąc ostatnio mój nastrój był tak podły, że zaczęłam się zastanawiać, czy nie zmienić nazwy bloga na PESYMIZM PLUS…

portrait-1961529_1280

Po kilku złych dniach doszłam do w wniosku, że ostatnio skumulowało się we mnie zbyt wiele negatywnych emocji, a jeśli nic z tym nie zrobię, niebawem popadnę w depresję. Zastanawiałam się nad powodem moich frustracji i wiecie co? Zdałam sobie sprawę, że ich powód to złe podejście do życia. Nie wiem kiedy to się stało, ale zaraziłam się złymi emocjami od innych. Zaczęłam sama sobie narzucać jak powinnam się zachowywać, jak powinnam żyć, co powinno się w moim życiu wydarzyć i kiedy. Masakra! Kiedy tylko odkryłam jak wiele złego zaczęłam sobie robić tym podejściem, postanowiłam natychmiast z tym skończyć. Za to zacząć: znów wierzyć, że wszystko jest możliwe, robić rzeczy, których boję się robić, myśleć o dalekich podróżach i śmiałych wyzwaniach, uśmiechać się, śmiać żartować, doceniać i… wybaczać.

Zrób to, czego się boisz, a skończy się strach.”

Życie jest piękne, jest też zbyt krótkie na: kłótnie, przebywanie wśród toksyn (wiesz co to za rodzaj człowieka, prawda?) i zamartwianie się bzdurami. Każdy, ale to każdy powinien w siebie wierzyć oraz wierzyć w to, że może osiągnąć co zechce. Nasze życie zależy od nas i mamy prawo żyć według własnych reguł. Nikomu nic do tego. A nieszczęście innych ludzi? Jeśli ktoś wyciąga rękę po pomoc, wtedy owszem, możemy mu ją podać. Nikogo jednak nie jesteśmy w stanie uszczęśliwić na siłę. Jeśli ktoś chce trwać w swoich, nawet najbardziej błędnych przekonaniach – zostawmy go. Odpuśćmy. Skupmy się raczej na tym, aby nasze życie piękniało z dnia na dzień…

Uśmiech jest najlepszą kosmetyką do użytku zewnętrznego i najlepszym lekarstwem do użytku wewnętrznego.”

(Phil Bosmans)

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii, STYL ŻYCIA, SZCZĘŚCIE i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

