DLACZEGO KIEDYŚ NIE LUBIŁAM PODRÓŻOWANIA?

Kiedyś nie lubiłam podróżowania. W ogóle nie przepadałam za wyjazdami z domu. Byłam stuprocentowym domatorem, kochałam zaszywać się w pokoju lub w ogrodzie z książką. Wtedy poznałam kogoś, kto namówił mnie do pierwszego wyjazdu, później drugiego… i całkowicie się od wyjazdów uzależniłam. Nie chodzi mi o to, że podróżuję bezustannie (na miano podróżnika nie zasługuję 😉 ), ale wyjeżdżam co jakiś czas i dostrzegam mnóstwo, mnóstwo zalet tego typu wyjazdów.

DSCF6283

Podróżowanie jest niesamowitą przygodą. Nie ma znaczenia, czy zwiedzamy nowe miejsca w kraju, w którym mieszkamy, czy odwiedzamy zupełnie inny kraj. Uważam, że zawsze warto. Czasem wyjeżdżając nawet na weekend możemy się odstresować, oderwać od rzeczywistości i dodać do naszej kolekcji wspomnień kolejne niepowtarzalne chwile.

„Świat jest książką i ci, którzy nie podróżują, czy­tają tyl­ko jedną stronę.”

św. Augustyn

DSCN8076Jest mnóstwo pięknych miejsc, które warto zobaczyć…

Co najbardziej lubię w podróżach?

Wyjeżdżając czuję, że zostawiam za sobą codzienność. Wakacje kojarzą mi się z przygodą, z poznaniem nowych terenów  lub z powrotem do sentymentalnego miejsca z przeszłości. Lubię poznawać sposób życia ludzi z różnych regionów, ich historię oraz historię ich kraju. Uwielbiam też odkrywać nowe potrawy, zwyczaje panujące w danym miejscu.

DSCF6474Są potrawy z przeróżnych miejsc, które warte są skosztowania… tu mussaka, którą pokochałam będąc w Grecji.

Będąc na wakacjach nie planuję odhaczania kolejnych podpunktów z przygotowanej wcześniej listy miejsc i zabytków „koniecznych do zobaczenia” w danym miejscu.  Dla mnie to bez sensu. Oczywiście lubię będąc w nowym miejscu zwiedzić wartościowe zabytki, ale na Boga, przecież nie tylko to chodzi! A przynajmniej nie mnie!

DSCN3276Jest wiele ścieżek, które na Ciebie czekają…

Wakacje są po to, aby odpocząć i wyluzować. Bezcenne jest dla mnie usiąść w zacisznym miejscu i…  obserwować…. Cieszyć się każdą chwilą… Wczuć się w klimat miejsca w którym aktualnie jestem…

IMG_2762Podróżowanie dostarcza niesamowitych emocji!!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gdzieś są widoki warte przejechania tysiąca mil….

Czas na przemyślenia

Będąc na wakacjach szczególnie doceniam spokój i błogość chwil, które mogę całkowicie poświęcić na przemyślenia oraz osobie (lub osobom) z którymi jestem.

100_2412Jest wiele chwil, które są warte przeżycia…

Jeśli zatem wydaje Ci się, tak jak mnie kiedyś, że nie lubisz podróżować – spróbuj. Być może odkryjesz, że i Tobie wyjazdy w nieznane (i znane!) sprawiają więcej radości, niż mogłabyś sądzić.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Są ludzie, mieszkający w odległych miejscach, którzy są warci poznania…

„Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej.”

Ryszard Kapuściński

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii, PODRÓŻE i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

