JAK PORADZIŁAM SOBIE Z TOKSYCZNĄ SZEFOWĄ?

Poradziłam – to słowo może się wydać niejednemu z Was zbyt wielkie, gdyż niektórzy z Was mogą uznać, że tak naprawdę nie poradziłam sobie z nią. Dlaczego? Moja woja skończyła się złożeniem broni i pójściem we własną stronę. Odpuściłam, zwolniłam się, ale zanim to zrobiłam próbowałam rozwiązać problem i to jest dla mnie zwycięstwem. Druga rzecz, że jestem pewna, że bez pracy, którą rzuciłam poradzę sobie świetnie, ale wiecie jak to jest… „kiedy Bóg drzwi zamyka – to otwiera okno”. Tak się też stało w moim przypadku, ale dzisiaj nie o tym…

black-and-white-1180437_1920

TOKSYCZNY SZEF

Czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego właściwie Twój toksyczny szef jest toksyczny? Otóż prawda jest taka, że wielu ludzi ma problemy, które ich przerastają. Niestety niektórzy z nich, kiedy tylko mają ku temu okazję, stara się „odciążyć” ze swoich negatywnych emocji w pracy.

Czy przyglądałeś/przyglądałaś się życiu osobistemu swojego szefa? Najprawdopodobniej ma on z nim problem (lub też co gorsze: nie ma go wcale!), być może największy problem Twój szef ma sam ze sobą, ale najzwyczajniej w świecie nie potrafi go rozwiązać. Jakie w tej sytuacji jest Twoje zadanie?

SPRÓBUJ SIĘ ODCIĄĆ

Wykonuj swoje obowiązki najlepiej jak potrafisz i spróbuj utrzymywać dystans z przełożonym jeśli chodzi o Twoje życie prywatne. Utrzymuj z toksycznym relacje wyłącznie na polu zawodowym. Nie wysłuchuj też jego żali i negatywnych opinii – jeśli ma on problemy, musi poradzić sobie z nimi sam. Ty możesz w najlepszym przypadku się za niego pomodlić.

NIE ODPUSZCZAJ Z DOBRYM NASTROJEM

Wymaga to ogromnej determinacji, ale spróbuj pomimo ciężkiej atmosfery jaką najprawdopodobniej tworzy Twój toksyczny szef zachować spokój i dobry humor. Pamiętaj, że Jego zachowanie jest Jego problem, nie Twoim.

JEŚLI TO NIE WYSTARCZA

Jeśli pomimo Twoich starań Twój szef spędza Ci sen z powiek poinformuj o zaistniałej sytuacji Jego przełożonego. Możesz poprosić o przeniesienie do innego działu. Jeśli firma jest poważna, dba o pracowników i zależy jej na Tobie, Twoja prośba nie pozostanie pozostawiona bez echa.

CO JEŚLI FIRMA NIE DA CI MOŻLIWOŚCI PRZENIESIENIA DO INNEGO DZIAŁU?

Uważam, że wówczas najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie sobie innej pracy. Kto wie, może w innym miejscu zostaniesz doceniony i rozwiniesz swoją karierę? Nie gódź się na pracę w złych warunkach, życie masz jedno. To z pewnością nie jest łatwe – ale w takiej sytuacji zrób to… WYJDŹ ZE SWOJEJ STREFY KOMFORTU. Warto.

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii, MOTYWACJA, STYL ŻYCIA. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

