PO OPTYMIZM BIEGIEM

Nie sądziłam, że ta chwila kiedyś nadejdzie, ale cóż – stało się. Zaczęłam biegać. A jeszcze nie tak dawno mdlałam na samą myśl o bieganiu. I nikt by mnie nie przekonał, że jestem w stanie przebiec chociażby 100 metrów. Gdy myślałam o bieganiu od razu przypominały mi się koszmarne obrazy z podstawówki.

portrait-787522_1280

Praktycznie zawsze byłam na mecie jedną z ostatnich, o ile w ogóle udawało mi się do niej dobiec. Jednak po czasie zaczęłam się zastanawiać, czy w szkole do której wtedy uczęszczałam przygotowywano nas do biegania? Otóż nie. W dniu „sprawdzianu” nauczyciel zabierał nas na boisko i dawał komendę: biegnij. Z perspektywy czasu i patrzącej na to trzydziestolatki – podejście tego nauczyciela było co najmniej pomyłką. Może zatem warto spróbować jeszcze raz? Właśnie wtedy zaczęłam się nad tym zastawiać, tym bardziej, że moja koleżanka zaczęła biegać i opowiadała o tym jej bieganiu w samych superlatywach. No i zaczęłam. I chociaż to dopiero początek mojej przygody z bieganiem, postanowiłam podzielić się z Wami swoimi spostrzeżeniami.

“Potrzeba czasu żeby dokonać rzeczy trudnych. Aby dokonać rzeczy niemożliwych potrzeba trochę więcej czasu.”

OD CZEGO ZACZĄĆ?

Na początek zaopatrz się w buty do biegania. Nie muszą być supermodne, ale ważne jest, aby podeszwa była odpowiednia i spełniała funkcję amortyzującą. Jest to niezwykle istotne, gdyż z każdym krokiem, kiedy „lądujesz” na stopą o podłoże dochodzi do wstrząsu, który przenosi się na Twoje ciało. Aby uniknąć kontuzji biegaj w odpowiednim obuwiu.

Z TEGO SAMEGO POWODU

Aby uniknąć kontuzji wybieraj do biegania miękkie powierzchnie unikając tym samym asfaltu, czy betonu.

CO JEŚLI NIGDY WCZEŚNIEJ (JAK JA) NIE MIAŁEŚ STYCZNOŚCI Z TEGO RODZAJU AKTYWNOŚCIĄ?

Spróbuj swoją przygodę zacząć od marszu lub marszobiegu. Wplataj w marsz krótkie odcinki biegu, stopniowo je wydłużając.

portrait-787526_1920

“Nie możesz stać się numerem jeden z dnia na dzień ani nawet w ciągu kilku lat… Będziesz przegrywać wiele biegów i musisz to zaakceptować, wyciągnąć z tego wnioski i wierzyć, że wygrasz następnym razem, biorąc pod uwagę, że masz szansę następnym razem znów przegrać… Cały czas musisz wierzyć, że następny raz wygrasz…aż do dnia, kiedy to się stanie.”

Paula Radcliffe

JAKIE SĄ KORZYŚCI Z BIEGANIA?

  • Bieganie pozwala na wyciszenie się, wsłuchanie się w siebie.
  • Bieganie jest formą ruchu, która przynosi efekty znacznie szybciej, aniżeli inne formy aktywności fizycznej.
  • Zapamiętaj – bieganie jest skuteczniejsze od tabletki antydepresyjnej.
  • Dodaje moc i energię!
  • Poprawia samopoczucie.
  • Bieganie nie wymaga posiadania drogiego sprzętu – najbardziej pożądane są tu chęci.
  • Jest to aktywność, którą możemy uprawiać w zasadzie wszędzie.
  • Pozwala spalać kalorie (i to w dość dużej ilości).
  • Biegasz? Bieganie obniża tętno i ciśnienie.

Mam nadzieję, że jeśli jest wśród z Was ktoś, kto miał podobne do moich obawy w kwestii biegania, to pozwoliłam mu je choć w niewielkim stopniu rozwiać. Może i Ty spróbujesz i okaże się, że bieganie spodoba Ci się tak samo jak mi? Dla mnie dodatkową korzyścią jest świetne towarzystwo z którym biegam. Daje mi moc motywacji oraz ładuje pozytywną energią! Być może i Ty masz kogoś znajomego z kim mógłbyś zacząć tę inspirującą przygodę? Ja swoją rozpoczęłam całkiem niedawno zatem proszę o mocne trzymanie kciuków za moją osobę, ja również odwdzięczam się tym samym 😉 !!!

„Musimy mieć wytrwałość i ponad wszystko wiarę w siebie. Musimy być pewne, że mamy do czegoś talent…”

Marie Curie- Skłodowska

Ten wpis został opublikowany w kategorii STYL ŻYCIA. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

