OSZCZĘDZANIE PIENIĘDZY – JAK ZACZĄĆ?

Dziś temat różniący się nieco od wcześniejszych, dotyczy bowiem oszczędzania. Oszczędzanie to dla mnie trudny temat. Jestem raczej rozrzutna, ale jednocześnie zdaję sobie sprawę, jak ważne jest, żeby mieć jakiekolwiek oszczędności. Jakiś czas temu zaczęłam się zastanawiać w jaki sposób mogłabym zacząć oszczędzać. Czy tylko osoby, które posiadają wyższe dochody od wydatków mają możliwości oszczędzania?

tablet-690032_1280

Oczywiście, że nie. Im mniej zarabiamy, tym ważniejsze, abyśmy wyrobili w sobie nawyk oszczędzania. Ja od niecałego roku stosuję się do planu, który sobie wyznaczyłam i jestem z siebie bardzo dumna. Jeśli zatem jeszcze nie oszczędzasz, zastanów się, czy nie warto postawić przed sobą nowych wyzwań?

JAK MOŻESZ ZAOSZCZĘDZIĆ?

Spróbuj znaleźć najlepszy sposób dla siebie. Uważam, że najlepiej jest wyznaczyć sobie cel – jakąś określoną (realną) kwotę na początek. Gdy ją uzbierasz możesz wpłacić ją na lokatę lub konto oszczędnościowe i… wyznaczyć sobie nowy cel. Jak mówi przysłowie: „ziarnko do ziarnka, a zbierze się miarka”.

To działa tak samo jak z innymi wyzwaniami – najtrudniej zrobić pierwszy krok. Niedawno zaczęłam biegać i uwierzcie, że najtrudniej było mi podjąć decyzję o rozpoczęciu biegania i wyjściu z domu, kiedy jestem już na zewnątrz, robi się już tylko lepiej i coraz ciekawiej.

piggy-bank-970340_1280

SPRÓBUJ!

Nic nie tracisz, a zyskać możesz wiele.

Podobno, dobrze jest odkładać 10% swojej pensji, ale może to być kwota dowolna – ważne, aby robić cokolwiek w tym kierunku.

JAK TO SOBIE UŁATWIĆ?

  • Najpierw płać zawsze rachunki bieżące, dopiero później planuj resztę wydatków.
  • Kup skarbonkę, wrzucaj do niej drobne, z czasem przekonasz się, ile uda Ci się dzięki temu odłożyć.
  • Ustal budżet domowy – określone kwoty, które chcesz przeznaczyć na dane cele.
  • Unikaj życia na kredyt. Staraj się nie korzystać z kart kredytowych. Kilka błędnych decyzji w tych obszarach potrafią wplątać w zadłużenia, z których później trudno się wydostać.

A Wy – jakie macie sposoby na oszczędzanie?

„Inteligencję człowieka można zobaczyć w tym, jak zarabia pieniądze. Jego mądrość w tym, jak je wydaje.”

przysłowie greckie

Ten wpis został opublikowany w kategorii STYL ŻYCIA i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

