SIŁA NAWYKU

Dzisiaj chciałabym napisać o sile nawyku. Jeśli pytasz siebie: Czym jest nawyk? Czy jest istotny? Jeśli myślisz, że przecież na tej planecie (w Twoim życiu) w chwili obecnej istnieją poważniejsze problemy, to być może masz rację, ale: „Twój los zależy od Twoich nawyków.” (Brian Tracy). Uwierz w sens tych słów, bo może to zmienić Twoje życie. Serio. Jeżeli zastanawiasz się dlaczego trudno jest Ci osiągnąć cele, to ten wpis jest dla Ciebie.

fitness-465205_1280Jak zatem możesz wyrobić w sobie dobry nawyk?
Otóż nawyk wyrabiamy w sobie głównie poprzez powtarzanie danej czynności. Kiedy robimy coś nieustannie po jakimś czasie staje się to nawykiem (dobrym lub złym). Złe nawyki mogą nam utrudnić życie, dobre doprowadzić na sam szczyt. Siła woli jest paliwem, które pozwala nam przejść przez pierwsze etapy zmian. Dlatego należy jej używać.
Istnieją teorie mówiące, że po 21 dniach powtarzania danej czynności, staje się ona nawykiem. Nie jestem przekonana, czy można zmierzyć czas w którym powtarzana czynność staje się nawykiem, ale jestem pewna, że powtarzanie to, przybliża nas do wyrobienia w sobie nawyków. Trudno zdefiniować ile konkretnie powtórzeń potrzebuje dana osoba. Podobno maksymalny czas na zbudowanie nawyku to rok. Nie kojarzmy jednak procesu tego jako żmudną pracę. Wymyślmy to wszystko tak, aby sprawiało nam przyjemność i było dla nas frajdą.
Pomyśl czy faktycznie nie jest tak, że to czego w sobie nie lubisz jest efektem złych przyzwyczajeń?

„Nawyk jest albo naszym najlepszym sługą albo najgorszym panem.”
Nathaniel Emmons

Zastanów się, jakie dobre nawyki mają ludzie, których podziwiasz? Zapewniam, że mają je oni z pewnością.
Przykładami złych nawyków są:
• Niezdrowe odżywianie się,
• Przesiadywanie przed telewizorem, czy komputerem,
• Zbytni pośpiech,
• Pracoholizm…
Przykładami dobrych nawyków są:
• Ćwiczenia fizyczne,
• Dobre, pozytywne myślenie,
• Zdrowe odżywianie,
• Uśmiechanie się…
Ważne, żebyś zrozumiał, że jeśli będziesz myślał tylko i wyłącznie o tym, by mieć w chwili obecnej przyjemność i radość, zapominając o długofalowych korzyściach płynących z dobrych nawyków i poświęcenia to istnieje niebezpieczeństwo, że nie wykorzystasz w pełni drzemiącego w Tobie potencjału.

nawyk
Uwolnij drzemiącą w Tobie siłę

1. Napisz plan. Napisz na kartce cel, jaki sobie obierasz i zastanów się jakie nawyki wprowadzone w życie pomogą Ci go osiągnąć.
2. Zmotywuj się. Zastanów się jak możesz uprzyjemnić każdą czynność, którą wykonujesz w ciągu dnia, a która przybliża Cię do celu.
3. Nie rezygnuj. Jeżeli któregoś dnia pokusa stanie się silniejsza i chwilowo poniesiesz klęskę, pamiętaj, że nie warto się poddawać. Nie rezygnuj, próbuj, walcz każdego dnia. Każdego dnia na nowo dawaj z siebie 100%.
4. Nagradzaj się. Za każdy sukces nagradzaj sam siebie. Niech nagroda motywuje Cię do wysiłku.

Pomyśl jak bardzo każdy z wypracowanych nawyków wzmacnia Twoją siłę woli. Nowe – lepsze nawyki oznaczają podążanie skuteczniejszymi drogami.

„Motywacja jest tym co pozwala Ci zacząć.
Nawyk jest tym co pozwala Ci wytrwać.”
 Jim Rohn

Advertisements
Ten wpis został opublikowany w kategorii SAMODSKONALENIE i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s